Wednesday, November 21, 2012

Majlis Resepsi...


Syukur Alhamdulillah..
Semuanya berjalan lancar, selamat tanpa ada sebarang halangan.  Terima kasih Ya Allah di atas lindunganMu. Semoga majlis ini diberkati olehMu hendaknya, amin...

Resepsi sebelah aku pada 11.02.2012 yang lepas.  Walaupun dah berbulan-bulan lamanya baru aku berkesempatan nak update. Hehe...  Biar lambat asalkan update.  Boleh centu? Muahahahaa..

Sepanjang majlis berlangsung banyak suka, duka yang terpaksa diharungi. Ada yang sedih, ada yang happy, macam-macam lah.  But past is past, aku tak nak story kat entry ni.  Nanti aku buat entry lain untuk citer pasal pengalaman kenduri kawin untuk dijadikan sebagai panduan kepada bakal-bakal pengantin.  :)

Pape pun, terima kasih bebanyak kepada kaum family, jiran tetangga, sahabat handai, Alun Photography , Butik Jalinan Asmara, adik angkat aku Sumi yang sudi jadi pengapit, dan semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung.  Dan yang paling penting kepada mak & abah yang banyak bersusah payah berusaha supaya majlis ni berjalan lancar.  Sayang mak abah sangat-sangat, sayang tokwan, tok, adik-adik, maksu, paksu, cikrah, cikli, ngahna, pakngah musa, pakngah erk, ngah, atam, ateh, pakteh serta sepupu-sepupu yang tersayang...  Sayang semuanya...  Muah  !!!!

Amboi panjangnya mukadimah.  Korang bukannya suka baca pun kan, just nak tengok gambo jer..  sapa skip aku tampar, huh  !!!!  Penat tau aku taip nih.  Stay tune for pengalaman kenduri, banyak yang nak dikongsi nanti.  Now, cekidaud for my sweet moment.... Hewhew..


Kek aku santek tak?  Kek termasuk dalam pakej kawen yang aku ambik. Baju, pelamin, mekap, meja makan semuanya by Butik Jalinan Asmara.  Aku belum story lagi kan?  Nanti aku story...  Amboi,banyaknya nanti, ntah bila la tu... hehe  !!!  All pic credit to Alun Photography.  Later aku update pasal Alun lagi okeh. Later, later, later....


Pelamin tema merah, hitam putih ala garden by Jalinan Asmara.  Aku dapat pakej murah dari owner dia sendiri.  Memang puas hati, pelamin ni cantik, pelamin nikah pun cantik.  Sukaaaaaaa sangat  !!!  Walaupun nampak sempit cket sebab ni untuk kat dewan tapi aku buat dalam rumah, aku pedulik aper....... Muahahahaa  ....


My kazen... PEACE  yoo!!!!!!!

Pas bersiap balik rumah posing-posing dulu.  Pengantin lelaki sampai pukul 2, so banyak masa lagi nak posing-posing.  Hewhew....  Hari ni jer nak menggedik pun.  Bukan main control cun lagik.


Time ni bulu mata palsu and contact lens mula buat hal.  Geram tol aku, benci, benci, benci...  Tunggu aku buat entry lain.  Huhhh  !!!!!


Baju ni bukan baju pilihan & bukan baju idaman aku.  Baju macam aku nak tak dapat disiapkan last minit sebab kain apa ntah takda.  So terjadilah baju ni.  Sedihhhhhhhhhh.....  Tapi pakai jugak sebab takda choice.  Takkan nak tukar kaler last-last minit kan?  Tak silap aku kurang 1 week aku tau pasal baju nie...  Sabar je la...  Hurrrmmm.... Dan baju ni jugak siap time aku pegi mekap... Hadoi la, redha je okehhh  !!!  Pape pun tenkiu kepada mereka yang bertungkus lumus siapkan jugak baju ni.  Sayang semuanya tau.   :)


Dekat pukul dua tu Zery mesej cakap dah nak sampai..  Syukur Alhamdulillah, selamat sampai tanpa sebarang halangan...


Berarak.. kompang ni tok sedara aku yang punya sekali silat.  Tapi silat tak dapat main sebab takda tempat.  Laman rumah aku sempit okehhhhh.  Tapi kat rumah Zery ada silat.  Super duper best.  Siap parang lagi.  Nanti aku citer kat entry bertandang.


Time ni best sebab tengah perasan cun. Sebab jadi tumpuan khen, haruslah perasan... hohohooo !!!!


With my pengapit, Idan and Sumi.  Idan dah selamat berkahwin bulan lepas, Sumi plak coming soon... Baju dorang tu baju raya iolssss, muahahahahaa...  Siap pakej lagi tu.


My yayunk, tenkiu sudi datang...  Datang awal lagi tapi x sempat nak layan coz sangat busy.  Sorry yunk..    And tenkiu for da kiut present, iloike !!!!!


And olso tenkiu jugak pada Zimut and Man sebab sudi datang.  Dorang aku kenal pun time bercintan cintun dengan pakwe lama.  Muahahahahaha...  Walaupun aku kawin sudi jugak dorang datang.  Sayang korang okeh  !!!


Tak lupa Nad and Kak Sal, tenkiu so much sebab sudi datang.  Baru pas keja kan?  Tak sempat nak layan, sebab time ni kalut-kalut sikit, dorang dah nak balik dah..  Sobbbbbsssss  !!!!  Papepun sayang Nad and Kak Sal, muahhh  !!!!


Iolsssss makan pakai tangan okehh, baru romantik.  Mengimbau kenangan dolu-dolu, muahahahahaa...


Ololoooo...  Semua makan beradap mak sedara aku yang buatkan.  Tenkiu maksu, cikrah, atam, ateh semuanya..   Muah-muah  !!


Rombongan pengantin lelaki makan kat dalam rumah sebab khemah rumah aku tak muat.  Time ni ramai orang, so kat dalam rumah je la...  


Dengan my sil and sepupu Zery dari Terengganu.


My campusmate, Zam & Jan.  Hoi mai jugak hangpa noh..  Dorang ni 1 batch kat UUM dulu.  Tapi kat U tak penah tegur pun.  Pas grade baru rapat, tu pun melalui fb.  Tak sangka pulak dorang sanggup datang, rasa terharu sangat-sangat.  Yang rapat masa kat U sorang pun tak nampak muka khennnnn????  Takpe aku paham, semuanya busy.  Nak wat cena, kawan-kawan aku ramai yang keja Pegawai, Inspektor.  Semua duk jauh-jauh, susah nak dapat cuti.  Ok aku maafkan, hehehe...  Yang pos hadiah, tenkiu so much.   Papepun Zam & Jan, tenkiu  sudi datang, dan aku sangat-sangat terharu dengan hadiah yang sangat special dari korang, senaskah Al-Quran...   


My skulmate...  Alhamdulillah kebanyakkan kawan-kawan masa sekolah semuanya datang.  4B/5B, Form 6, ramai jugak yang datang.  Yang depan baju merah tu Noni, kawan dari tadika okeh.  Tenkiu kawan-kawan, nanti kawin korang aku misti p punya.  Jangan tak jemput sudah, hehe... Eh, takda pun pic aku dengan Faz & Amy, dorang balik awal.  Sedih ai tau....  Sobbbsss !!!!


Sesi potong kek..  Kek sekali pakej by Zay Crazycake..Memang gempak kek nie, dan sedap.  Leh cekidaud kat fb beliau ye.. Semestinya kena ikut tema jugak okeh !


Suap-suap ler pulak...


Suami + isteri = bahagia selamanya, Insyaallah....


Kawan-kawan sekolah time form1 sampai form 3..  Sayang korang sangat-sangat weh.  Terharu, sobsobsob...


Posing sakan.


My  besties opismate yang sudi datang walopun dats day keja kan?  Tenkiu jugak to all courier, my boss En Rizal yang sudi datang.  Boleh dikatakan semuanya datang.  Tapi tak sempat nak bergambar dengan all courier sebab dorang taknak masuk rumah.  Lepak luar jer..  Takpe, aku sayang jugak semuanya, hehe... Oh ya, bye n wife pun datang, abg syam & wife, tenkiu-tenkiu.  Tak sempat nak bergambar dengan dorang.



My husband..


Tak lama lagi turn anak-anak dara ni pulak, hehe...


 
Ha...ni dia abg long aka Zaki and Nazri..  My campusmate kat UUM jugak.  Sekarang dorang ni dah jadi orang besar kerajaan.  Abang long kemain lagi ikut PM kesana sini.  Muka dalam tv sokmo.  yang Nazri plak pegawai penguatkuasa kat MPSP.  Aku bangga dengan dorang, dah berjaya. Alhamdulillah...  Papepun tenkiu la abg long & Nazri coz sudi jugak datang, hehe...



Ala-ala manja lettew..



Suka time nie, gedikness  !!!


Ecehh  !!!


Olololooo...


Main cak-cak pulak.... Penat okeh seharian, dengan panas lagi.  Tak sempat nak bergambar dengan my parent, famili semua.  Busy sangat semuanya, maklumlah kan, aku anak sulung, cucu sulung.  Ni kenduri 1st bagi my famili sebelah mak and abah.  Semuanya belum ada pengalaman.  Tu yang macam kelam kabut cket.  Tapi alhamdulillah, syukur sangat-sangat semuanya berjalan lancar seperti yang dirancang.  Amin....


Last sekali acara cabutan bertuah untuk bebudak kampung yang tolong cuci pinggan, angkat nasi, mentara, semuanya lah..  Saja suka-suka untuk mereka yang bertungkus lumus menjayakan majlis aku ini.  Terima kasih semuanya, jasa baik kalian tak dapat dilupakan.  Moga Allah memberi ganjaran di akhirat kelak.

Ni pun dah nak dekat pukul 5, so iolss decide untuk ke Pantai Kamloon untuk outdoor session.  nak lihat hasilnya? Stay tune ya...

Sekali lagi jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat.  I love uolss damn much. Perasaan sangat letih dan gembira sebab sudah settle 1 bab.  tunggu esoknya pulak untuk majlis bertandang.  Berdebar-debar okeh...  Papepun, doakan kebahagiaan kami hingga ke syurga, amin....

Luv, xoxo...


No comments:

Post a Comment