Friday, November 23, 2012

:: Majlis Bertandang...

Alhamdulillah selesai sudah majlis resepsi..Now kita sampai ke part seterusnya iaitu majlis bertandang.  Majlis bertandang berlangsung pada 12.02.2012 iaitu majlis di sebelah pihak lelaki.  Selang sehari je uollsss.  Letih ai tau, xsempat nak rehat-rehat.

Pukul 10 lebih pegi butik siapkan diri kat sana.  Tema rumah Zery kaler purple.  Ikut plan asal kaler kuning, tapi takda yang berkenan di hati.  Purple pun okeh  !!  Syukur sangat mekap untuk hari ni tak buat hal.  Maintain je sampai ke malam.  Mekap tak cair, lens x buat hal, bulu mata pun ngam. Syukur, syukur, syukur...  :)

Dan yang paling best  3 days before majlis pegi fitting baju.  Tetiba hari ni badan aku mengecil. Waaaahhhhh, kurus sekejap.  Baju terpaksa fitted skali lagi.  Tapi tudung aku untuk majlis ni buat aku nampak gemokkkkkkkk okehh !!!  Sebab pipi aku bambam, tak sesuai tudung ceni.  Ikut aku memang taknak, tapi Zery la nak aku pakai ceni, baru nampak metiod katanya.  Layankan ajerr...  pfffff  !!!!

Dalm pukul 1 centu sedara mara, kengkawan dari pihak Zery datang jemput aku.  Sebelum ni tengok je orang, now dapat rasa sendiri moment tu..  Oh, macam tak pecaya..  Lepas ni kehidupan aku bersama Zery.  Time nak keluar rumah tu rasa sebak ja.   Yela sebelum ni dengan family, lepas ni life aku bersama suami.  


Lepas balik dari butik kita posing-posing dulu sementara rombongan dari pihak lelaki datang jemput.  Tak suka tudung ni, tak suka...  Muka aku tak sesuai pakai tudung jenis ni.  Nampak sangat aku gemuk, tua.  Oh, nyah kau nokkkssss  !!!!


Gitewwww....  Dalam hati berdebar-debar je.  Pikir macam-macam.  Cemana la jap lagi kan kat rumah Zery. Misti ramai orang.  Oh malunyerrrrrrr...  Kena control cun ni.  Biasa la kita ni manusia.  Kalu pegi kenduri memana pun kalu tengok pengantin misti kutuk-kutuk kan?  Eh tak sesuai la, laki dia hensem, bini dia hitam, gemok.  Bukan main laser lagi kheeeennn???  Camtu la jugak aku, misti ada orang mengata jugak.  Mana la tau kan, wat eveerrrrr  !!!!!!


Ifa jadi pengapit aku.  Tenkiu Ifa, Kirah, Pija yang sudi temankan aku pegi mekap, pergi meneman ke rumah Zery.  Sayang uolllssssssss tau !  Time ni dah mula bajet cun.  #muntahhijau#


Kurus giler Zery time ni.  Yang aku tak tahan tu bukan main busy lagi Zery.  Time ni pun sempat lagi kol sana kol sini.  Panggil orang tu panggil orang ni.  Hoi, u pengantin okeh, jangan nak busy sangat.  Control hensem sudah.  Ada paham ?


Memang suprise giler ada silat.  Oh my... Lama okeh nak kena tunggu.  Mau dekat setengah jam kot.  Patut la dia kata ada sumtink kat rumah dia.  Nak suprise lettew.  Kalu dia gitau aku awal-awal kompem aku reject, tak larat aku nak kontrol cun tengok silat tu.  Tapi layankan ajer, best jugak.  Memang terbaik la.....


Macam-macam style ada, lawan pakai kayu la, apa la.... Paling best pakai parang.


Seram aku time ni, mau kena tetak betol-betol acaner?  Tapi seriously memang best giler.  Semua tetamu terhibur okeh.  Dulu-dulu banyak la ada silat kat rumah pengantin, tapi sekarang dah jarang.



Kat rumah Zery ramaiiiiiiiiiiiiiiii giler tetamu.  Tapi aku still bajet cun.  Muahahahhaa  ....  Nasi tak silap aku 7 or 9 kawah kot.  Cer bayangkan betapa ramainya orang.  Kat rumah Zery opkos la ramai kawan-kawan dia jer yang datang.  Kawan-kawan KWSP, Semasa, IKBN, macam-macam la kawan dia.  Ramai okehhhhh..  Tak lupa jugak kawan-kawan aku pun ada datang ke rumah Zery.  Tenkiu Kak Iza, sudi datang kedua-dua majlis.  Tenkiu to Kak sal jugak, datang majlis rumah Zery dengan Asmah.


Kengkawan Zery...  Aku ingat rumah lelaki tak banyak hadiah.  Rupanya sangkaan aku salah. Banyak jugak hadiah kawan-kawan Zery bagi.  Kemain lagi khennn, sume barang letrik okehhh  !!  Save bajet iollsssss. Hehe...  :)


Potong kek kejap..  Sebab time ni nak rushing pegi outdoor.  Dah la panas giler time majlis rumah aku dengan rumah Zery ni.  Berpeluh-peluh ai tau.


Hye semua, saya hepi sangat hari nie...



Sesi bergambar dengan kawan-kawan Zery...


Kawan Zery lagi.... dan banyak lagi.  Tak larat aku nak resize masuk dalam blog.  Muahahahaaa...



Nie kawan aku, semalam time kenduri rumah aku tak sempat datang.  So datang majlis sebelah lelaki.  Tenkiu so much dear...  Terharu  !!!  Psssssssssstttttt, yang kat belakang tu ex-gf Zery, hikhik..  Sory sayang, ai terbocorkan rahsia u...  Jangan marah-marah nah, muahhhhhh   !!!!  #balingflyingkissed#



Tenkiu to Mas jugak sudi datang kedua-dua majlis.  Dun wori, hang punya majlis kompem aku pi.  Hehehee...


Sesi bergambar dalam bilik kejap...  Tak leh tahan panas sangat...  Terus keluar layan tetamu.  Dalam pukul 5 iollsss keluar pegi outdoor.  Yahooo....  Syukur alhamdulillah majlis berjalan lancar, selamat semuanya tanpa halangan. Cuaca pun cantik, tak hujan..  Panas tu adat la kan.  Papepun sangat-sangat bersyukur apa yang diimpikan, diharapkan, dirancang menjadi kenyataan.  Alhamdulillah.....


Ok, tetiba sesat satu lagi gambor time nak makan...  Layankan je lah.


Taraaaaa, ni ha photographer untuk majlis bertandang.  Paklah and Dekwan.  Geng-geng Zery nih.  Semua kengkawan dorang kawin, dorang ni la jadi photographer tak berbayar.  Save bajetttttt  !!! Dekwan tu adik angkat aku at da same time dia kawan Zery.  Hehehhehee..  Tenkiu uolllsssss, hasil kerja pun gojes.  Baru berjinak-jinak dalam dunia photography, team Budak Kampung Photography la katakan.  Nantikan hasil kerja dua jejaka hensem ni di entry Outdoor majlis Bertandang ya.

Sekali lagi, syukur Alhamdulillah kerana majlis berjalan lancar, selamat dan sempurna hendaknya.  Kepada kawan-kawan yang hadir, yang wish, yang bagi hadiah, tenkiu so much.  I luv u olsss...  Kepada family kedua-dua belah pihak, terima kasih banyak-banyak kerana bertungkus lumus berkorban masa dan tenaga untuk menjayakan hari bahagia kami berdua.

Ayu + Zery sayang semuanya.....  Muahhhh  !!!!

Luv, xoxo.... 

No comments:

Post a Comment