Saturday, November 3, 2012

::Beli almari dapur baru....


Bulan lepas, aku ada beli almari nie untuk rumah kat taman.  Kalo ikotkan aku, tak nak la aku beli lagi.  Tunggu rumah yang kitorang beli tu siap baru nak beli.  Tapi disebabkan mak aku potpet potpet cakap rumah aku macam rumah indon la apa la so aku beli la jugak.  Siap mak aku bawak pegi kedai lagi okeh.  Over mak ai tau !!

Aku bukan apa, kalo beli barang bebanyak pun nak buat apa. Bukannya nak duduk sangat rumah tu.  Nanti nak pindah kena sewa lori lagi, packing-packing la, kan menyusahkan jer...  Now dah pindah duduk dengan mak, sayang barang-barang kat rumah taman.  Kang anai-anai hepi la nak bersarang.  Mencik ai tau...  Pffff..


Oh, ai bukan orang kaya mahupun jutawan.  Maka ini jew yang mampu okeh...  Nie pun dah syukur Alhamdulillah dah... Murah jer nie RM300 jer... 


Omel tak, omel tak? Meloncat la anai-anai nanti bersunway lagoon kat sini nanti...  Kalo berani buat la, aku bagi makan racun kang.  Padan muka...


Yang ni tempat letak dapur.  Mak aku kesian sangat tengok aku masak atas lantai.  Nie pun murah jer..  Tak silap RM150 je kot...


Aku ambik 3 barang, almari tu, kabinet letak dapur dengan ampaian.  Total sume RM500.  Beli murah-murah sudah.  Tak perlu membazir, bukannya orang kaya pun.  Beli pun kat kedai biasa-biasa jer.  Eh, time aku p beli nie, ada sorang pompuan and anak dia datang naik Mercedes beli almari okeh.  Aku ingat orang kaya-kaya nie beli barang kat kedai yang berkualiti macam kat Courts ke, ape ke...  Len la aku, tak mampu khennn....

Incik Zery yang bersusah payah pasangkan ampaian.. 


Finally, settle sudah...  Tenkiu sayang ... hewhew...


Cantik tak?????  Sekarang aku ada hobi baru...  Suka kumpul barang-barang rumah.  Nak shoping cket-cket untuk rumah baru walaupun lambat lagi nak siap.  Tak silap aku awal 2014 nanti.  Sedih  !!!

Oh my... Muka sangat hepi bila kerja sume suda sattle..  Tentiu my sayang..  Senyum lebor bebenor.

Bye.

4 comments:

  1. beli meja dapur tu kat kedai mana?nk alamat kedai tu boleh..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pon nk tahu beli almari dapur tu dekat mane?

      Delete
  2. tmpt letak dpur tu beli dkt mana ye?

    ReplyDelete