Wednesday, December 5, 2012

:: Memancing Bersama...

Hei korang, jom memancing bersama iolss...  Aku first time memancing.  Sebelum ni time bebudak ja, mancing kat ban, kat sungai.  Tu pun pakai batang ubi ja, ikat tali dengan mata kail. Tapi time budak-budak adalah best sebab banyak benda yang dilalui.  Pacat dan cacing selalu ada kalu nak mancing.  Tu pun aku dengan kawan-kawan dapat ikan keli, haruan...  Wahhhh, best okeh. Balik bakar makan ramai-ramai.  Tu pengalaman memancing time budak-budak.

Now memancing bersama suami. Wow, pengalaman yang menyeronokkan. Zery memang kaki pancing dari time bujang lagi.  pas kawin aku dah banyak ter'join' dia punya aktiviti.  Seronok ok bercinta lepas kawin, semua yang dilalui dengan happy dan senang hati.  Nak buat apa je aktiviti bersama tak perlu takut-takut... Best !!

Weekend kami banyak diisi dengan aktiviti, bosan ok duk rumah.  Kalo dah ada anak takpe, riuh cket suasana.  Ni kami berdua ja, bangun tido aku tengok muka kau, kau tengok muka aku.  Bosan la, baik keluar memancing. Hewhew...

Memula tu kami plan nak join BBQ kawan Zery kat Pantai Seagate.  Sambil tunggu kawan dia datang kami mancing la dulu.  Mana la tau kan kot-kot dapat ikan pari ke, ikan siakap ke, boleh masak best-best. Kalo dapat ikan duyung untung la Zery, muahahaha....


Kemain bergaya lagi minah ni nak memancing.  Ikan pun takut okeh.  Ni gaya je lebih, hasilnya nan hadooo...


Hye uolsss, time ni selim melim lagi.  Omel tak-omel tak?  Sekarang aku tengah berusaha ke arah ceni.  Berjayakah aku??


Teaser...  Bosan menunggu ikan yang tak kunjung tiba, kita bergedikness dulu ya.


Laki aku yang bajet nak stop merokok.  Tu yang layang rokok daun tu.  Mudah-mudahan impian beliau untuk stop smoking berjaya.  Kita nantikan....  Pffffff  !!!


Ada gaya seorang pemancing professional tak? Korang jangan tak pecaya aku memancing dapat ikan jaws ok.  Sila jangan pecaya  !!!


Bergambar adalah hobi kami berdua.  Rasa seronok sebab hobi kami semuanya sama.  Banyak aktiviti weekend kami, semuanya yang berfaedah ye.  kami kan mengamalkan percintaan yang sihat. Hewhew... Nanti aku update slow-slow.  Malas nak edit gambor, banyak sangat.


Laki + bini = loving couple.  Eceeehhhh   !!!


Kalo memancing kat Pantai Seagate ni banyak le kapal terbang yang duk lalu lalang. Maklumla khen dekat dengan airport Bayan Lepas.


Amboi sampai kembang lobang hidungmu ye sayang.  Cover cket, malu orang tengok.  Muka tak puas hati sebab ikan belum dapat tapi posing ja lebih.  Kihkihkih...


Permandangan jambatan kedua Pulau Pinang dari Pantai Seagate.  Belum siap lagi, tak tau le pulak bila nak siap.


Di sebabkan bosan tak dapat ikan iolss nak balik je la.  Mancing kat sungai belakang rumah lagi banyak ikan.  Iollss tak join BBQ sebab time ni dah pukul 7 pm, dorang belum strat lagi.  Kang lewat la habisnya, aku n Zery dah la keja esoknya.  Dah la nak iron baju lagi, kang aku letih.  Nak tido awal besok kang tak terjaga.  Hehee....

Kepada remaja yang sedang bercinta diluar sana, lakukanlah aktiviti yang berfaedah dengan pasangan anda.  Jangan buat benda yang bukan-bukan tau. Sesungguhnya nikmat berumah tangga itu tiada bandingannya.  Cewwaaaaahhhh, kemain lagi khennnn  !!!

Oklah, nanti kita memancing lagi ye.  Jumpa lagi di lain entry.

Tata....

Luv, xoxo...


4 comments:

  1. hikhikhik...kan? walopun tak dpt ikan..

    ReplyDelete
  2. salam mia, first time nadia singgah sini.
    thank you sudi singgah blog nadia. alang2 nadia terus follow mia eh.
    mia, cantiknyaaaaaa nak gi mancing. ;)

    ReplyDelete
  3. wslm... ayu tiap hari baca blog nadia. suka sangat tau... hehe.. nt nadia ajk incik hubby pegi mancing ye T_T

    ReplyDelete