Tuesday, June 19, 2012

:: Makan-makan wif my new family...

Taraaaaa....

Eh, aku belum kenalkan my MIL n FIL kan?  Da masuk 5 bulan kawen tapi langsung tak update pasal dorang.  Haishhhh...menantu apakah? Sorry noks, ai busy sangat....gitew !!

Untuk pengetahuan my MIL & SIL sangat-sangat-sangat-sangatlah baik.  Kagum aku dapat mertua supr duper baik.  Bangga?? Opkossss.....  Zaman sekarang bukan senang nak dapat mertua yang boleh ngam, sayang, and terima kerenah kita seadanya.  Ya, memang ada tapi tak banyak.  Trust me...

Aku ni bukan la menantu yang baik sangat pun, perangai tak yah cakap la. Mengada-ngada ja lebih.  Suka buat hal, huduh betul perangai.  Tapi my hubby and mertua still layan aku sebaik mungkin.  Ko Ayu jangan nak ngada-ngada, kang orang meluat kang baru padan muka ko kan? Ok taknak, so aku akan menjadi lebih baik...hehehehehe....

Ikhlas dari lubuk hati aku, aku bertuah hadir dalam family Incik Jamil aka my bapak mertua. Why? Sebab mereka semuanya baik-baik.  Bapak n mak mertua aku takyah cakap la, baik sesangat.  Aku tak makan nasik malam-malam, my fil belikan laksa. Esoknya mee udang, lusanya char ko teaw.  macam-macam lah...Hepi sangat-sangat, mudah-mudahan hubungan kekeluargaan kami baik-sebaik baiknya hingga ke syurga...  


Kenalkan my mil & fil... Comei kan my mil? kecik je orangnya, suwet...  Mucuk ikut muka my mil..  anak mak lettewwww....  My fil bekas tentera, skarang dorang bisnes nasik lemak.  memang terbaik lah !!!!

Ni first time keluar makan lepas kenduri tempoh hari.  Kak Ain, my sil & husband xdapat join.  So keluar berlima je dengan adik ipar, daniel.


My mucuk...takyah kenalkan pon.  makan kat Sungai Dua jer.. Malas nak pegi jauh-jauh. 


Danial....


Kami...  Aku dah mula menunjukkan ciri-ciri menjadi seorang pengusaha selulit yang berjaya.


Oh, makanan sini tak sedap.  Danial nak makan ciken chop pun takda.  Haiyakkkk  !!!  Takda ciken chop makan fried ciken rice je la...


Time ni kitorang stay rumah mertua.  Awal-awal kawen kami plan stay rumah mertua seminggu, rumah my parent seminggu.  Almaklumlahkan rumah kami dekat-dekat jewwww...  Untung, save minyak.  Hahahahhahaa...#banggadiri#

Then we ols penat sebab every sunday misti busy nak kemas barang nak rush balik sana sini.  dah la nak keluar jenjalan lagi.  Pastu balik nak kemas beg lagi, letih-letih...  Then kami decide 2 week untuk bergilir-gilir...  Now dah stay rumah sendiri takyah rushing-rushing lagi dah.  Yeaaaaa....  Seronok sangat, nanti ai update later.


Ok, sambung balik citer makanan.  Mucuk order maggi goreng, rasa so-so je la...  Aku punya tomyam tu.  Serius tak sedap.  Sekian terima kasih.


Walopun tak sedap aku makan jugak sebab lapo...  Lagipun apak mertua aku yang belanja kan? So kena cover cket makan sampai habis....  Muahahahaa...#dasarmenantutaksedardiri#

Papepun i luv my new family damn much.  Cemana aku sayang my parent camtu jugak aku sayang my fil n mil.  Takda bezanya pun.. Kena sayang semuanya kan?

Luv, xoxo...

No comments:

Post a Comment