Thursday, December 15, 2011

::Rombongan Cik Kiah ke Penang...

Phewwww....korang engat tak drama rombongan cik kiah ke kolumpo? Alaaa...yang main kat NTV7 dulu-dulu tu yang bas dorang rosak kat highway tu? Engat ke takkk??? Haissshhhh, lembs btol la..kalu engat tu, bagus-bagus. tahniah diucapkan sebab daya ingatan korang masih super duper power.. :)

Ni bukan pasal nak stori pasal drama tu. Ni pasal aku pegi rombongan dengan orang-orang kampung aku ni ha. Tapi x pegi Kolumpo pun, ni pegi Penang ja. Hahahahaa, cam klakar je, duk penang tapi pegi rombongan ke Penang.  Mucuk pun cakap centu, biar la...saja nak seronok-seronok xsalah kan? lagipun kena tambang sorang RM5 jewwww... kalu pegi sendiri minyak lagi, tol RM7, hehee.. Gila kedekut!

Takde pegi mana-mana pun, juz pegi Bukit Bendera kejap.  nak try train baru, dulu pakai cable car, sekarang dah upgrade jadik cam train. Boleh muat ramai cket.  Tambang naik n turun juz RM8 je for adult, children RM4.  Tapi p cuti sekolah ni leceh cket la. Ramai sangat orang, kena berebut. Tu yang xbez,huh!



 Welcome u olssss... Aku kan orang kedah, buat-buat xpenah datang sini. Yeke kedah?? hahahaa...blah la ko ayu, lupa daratan. Eh btol la aku kedahan, xcaya tengok i/c, hehehe.. Last aku datang Penang Hill 3 years ago kot. Lupa la, seingat aku aku sem 1 or 2 dulu kot. Pegi dengan my luvly fren Ami fariza. Lebiu Ami, ingat tak kenangan kita dulu? Hahahahaa, sian giler pegi naik bas. Sedihhhh!!!!


 Korang kalu xpenah pegi, sampai je jangan lupa pegi beli tiket. pastu ikut je laluan tu untuk naik train. Pastu kalu ramai orang pandai-pandai la berebut nak dapatkan seat. Alaaa, cam naik LRT..berebut la korang ye. Cam budak-budak skolah.


 Sampai ja kat pucak korang tengok ke bawah. Wahhhhhh, kagum kejap.  OOooooo cenggini rupenya penang ye. Penuh bangunan, sesak plak tu.. Pastu nampak lautan yang pisahkan Island dengan mainland.  Pastu nampak umah aku. Yeke nampak?? Hahahahaa...


 Aku pun heran napa ramai orang suka datang sini.  Urrmmmmnak pikir kejapp...


 Boleh teropong umah aku....fuhhh, hebat-hebat. 


 Aku pegi dengan mak n adik aku. Actually adik aku yang nak pegi sangat, pastu mak aku ajak aku pegi sekali. Aku kan anak yang baik. tak sampai hati nak biarkan mak n adik aku pegi sendiri, aku pun ikut je la...Aku kan sayang dorang sangat-sangat.  Aku sedih plak bila adik aku ni tanya, "kak yu nati kawen nak duduk mana?". Aku jawab umah abg zery. Dia nangissssssss.......Sedihnya aku. Sobsobsob...


 Luv them much, muahh!!


 Ni ketua rombongan, tekong la ni.... Hohohoo... Sampai-sampai ja terus makan. hamboihhhh! Kitorang panggil dia Kak Ta.


 Sama tak? misti la..anak mak la katakan... :) sayang mak sangat2..


 Makcik-makcik sebelah umah...hehe.


 Kat sini ada meriam, ada 1 jerrrr....nak banyak pegi la Padang Kota ye...


 Atas ni ada disediakan masjid ye.  Alhamdulillah...


 Dua-dua aku sayang...


 Oh ya, nak stori cket nih. Kat atas ni barang-barang mahal cket harganya.  Mineral water ni 500ml rm2 je u olsssssss!!! Baik bawak dari umah, hahahahaa..  Standart la tu kan, upah dorang bawak naik atas, sewa lagi.  Aku dahaga sangat terpaksa beli jugak.


 Owh, ice blanded ni Rm4.50 ya... Kalu kat kampung aku RM1 jewww... So, balik beli kat umah ye kalu ko bakhil sangat. Peace!


 Amboi dikkkk, sedut xmau-mau aihhhhh....


 Ada gerai makan jugak ye kat atas ni.  Tapi xtau plak harga cemana.  Tak survey pulak. Owh, sume gerai under renovation ya.


 Ada umah celah-celah lorong....dahsyat-dahsyat.


Kalo korang rajin bole cycling, badan sihat otak cergas ya!


 My sweetheart...


 Kalu xlarat nak berjalan naik la kete ni ye...berapa ntah kena bayar...xtau pulak.


 View arah Penang Bridge...


 Ni citer kelakar okeh.  Buat malu ja kalu orang luar Penang dengar.  We ols diberi 2 jam untuk round-round kat atas hill ni.  tetiba time nak turun sorang budak hilang.  Dia tersesat okeh sampai masuk ke kem askar. Hadoi la, kalu u datang dari eropah ke takpe jugak nak sesat.  Siap report polis suh cari. Alhamdulillah last2 jumpa jugak. Nasib baik dia ikut lorong ke kem, polis tu cakap ada 1 lorong lagi. Kalu tersilap lorong masuk situ, dia kan masuk ke alam bunian....jeng, jeng, jeng....


 Ok, dah settle kelam kabut semua kami pegi Taman Belia pulak. Siap berkelah lagi makcik-makcik ni.  Mak aku xbawa bekal pape pun. juz bawak jajan jer...kami kan kategori malas nak kendong raga, bakul tu semua. last-last pau makanan makcik-makcik tu.. Orang kampung ai kan baik-baik, lebiu semua lah. :)


 Ada playground untuk bebudak main.  Ada pool jugak, bebudak suka la mandi-mandi pool ni kan?


 PESANAN:  U ols jangan bagi monyet makan ya, kang kena gigit nanti...Banyak monyet kat sini tau.


 Ada pokok dah tua-tua, zaman Francis Light dulu kot... Shantekkkk!!!


 Ada kolam ikan kecik...


 :)


Pas dah kenyang pegi Rumah P.Ramlle. Tapi sayang, hujan turun.  Terpaksa cancelled and teruskan perjalanan ke Mydin Mall. Owhh, sangat boring ya.  Takde la bez sangat kot. perut giler punya lapar. Kot-kot la ada pasembor ke, laks penang ke. Silap tempat pulak, nak makan bez-bez pegi padang Kota. Fuhhhhh, terbaekkk... Tak beli pape pun pegi Mydin. Juz beli ni jer... Murah je 3 RM7.90... Huhuhuhuhuuu...

Itu je la nak stori, sampai rumah kul 9 mlm...letih giler walopun pegi dekat jer.  Ok la u ols, selamat datang ke Penang ya.  Lebiu olssss... Oh ya, jangan lupa singgah pesta penang, hehe..

Tata..

No comments:

Post a Comment