Wednesday, December 28, 2011

::Berkelah Di Lata Sedim...

Isnin lepas cuti ganti Krismas.  Plan pegi Lata Sedim berBBQ kat sana. Alhamdulillah sumenya berjalan lancar.  Hepi and enjoy sangat-sangat.  Pegi wif mucuk, Nurul, Rafi, Faz, Paklah n Kak Yam.   Yang spoilnya aku bendera merah.. Cisssssssss, xbole join dorang mandi... Mencikkkkkkkkk tau!!!!

Dah lama x mandi air terjun, sekali dah dapat pegi xdapat mandi pulak.  Ntah bila bole pegi lagi pun xtau la.  Huuhuhuhuuu.... Sedih kan??  tapi enjoy sangat-sangat. Makanan sume sedap-sedap.  Pandai cik puan kita sume masak ye.  Tahniah kepada suami anda ya. Hehe...

 Ayam n sosej BBQ... Aku main hentam perap ja ayam ni okeh...  Fedulikkk apa rasa dia pun..  Belasah je la..


 Ikan oh ikan, apsal la legam sangat kau ni?   Orang laki punya keja ceni la jadiknya...   Hitam pun hitam la...hitam kan menawan.... phewwwww!!!!


 Sayur apa ntah.  Ni Puan Nurul masak ea? Ke tapau kat kedai ja nih? Treeetttttt.... Sedap!


 Sayur campur ada, sambal belacan ada, siap ada ulam-ulam lagi tu.  Memang terbaek la kawan-kawan.  Wa sayang sama u olsssss.... Muah!


 Kari ikan yang nampak sedap.. tapi xsempat makan pun... sedih!


 Tenkiu puan nurul serve roti sardin ni.  Sedappppppp sangat. nak resipi bole?  Aku masak sardin jadi xsedap, kalu masak spageti sedap la.  Gila bohong. Aku xreti pun masak spageti...   huh!!!!


 Sampai ja terus cari port baik punya.  Bukan sibuk nak buat bara api ke apa.  Tapi sebab nak makan.  Laparrrrr sangat.  Terus bedal kopok ikan.  Siap ada garam belacan lak tu.  Tenkiu kak yam serve buah n kuah rojak...  Sedapppppppp....


 Jernihnya air... Tak sabar nak terjun..... Tapi spoil je, tak boleh...huhuhuhu.  Sedih kejap!


 Rafi n mucuk yang sedaya upaya siapkan bara api.  Finally succes juga, tahniah-tahniah...  Paklah n faz lewat cket sampai, ada urusan seri paduka baginda yang perlu disettlekan terlebih dahulu.


 Yeaayyyy, faz n paklah dah sampai..  Dah la line phone xda ya kat sini.  Nak contact dorang pun susah.  takut dorang sesat.  Cewahhhhh....  tapi dorang kan terer, dapat hidu jugak lokasi kami bertapa. Tahniah-tahniah...


 Amboi rafi...dah siap salin baju nak terjun nampak.....


 Sampai tertonggek-tonggek u olssss....  sabar je la dengan bebudak nih... main kipas-kipas pulak...


 Apa la yang dorang buat ni?  Tak paham aku...


 Owh budak ni dah mula rampas takhta aku suka bergambar.  banyak nau pic dia kat entry ni.  Eh, perasan tak pic aku satu pun xde kan?  Sedihh...Aku jadi tukang ambik gambar, wuaaaaaaaaaa.....


 Jelesnya tengok mereka.... Nak join jugakkk.......huhuhuhuhuhu.....


 Pasangan pengantin yang masil dalam mood hanibulan..  Cewah....


 Hoiiii, ape kes neh??


 Mereka yang keletihan bakar ayam. Hahahhaaa... Padan muka kan?


Asyik muka dia je kan? Aku langsung takde...  Sedih!!!!!


Dan mereka lagikkkk.  Sampai ati xnak ambik gambo ai kan? Tamau kawan!



Incik dugonggggggggggg...........



Dorang ni kan, macam kat umah pulak.   Siap bershampoo bagai.  Jeles ai tau... 


Horayyyyyy.... ada jugak gambo aku walopun huduh.  Tengah serabai giler time neh.  Nie la satu-satunya gambo aku kat sini.  Nangis-nangis sambil tarik baju.  Gedikk!!!

Kul 3 lebih centu nak balik dah.  Sebab malam kang mucuk n famili nak pegi pesta penang..  Aku je xpenah pegi kan.  Sedih.... Takpe la, apa bole buat kan.  Sentap ai tau..  Balik terus pegi SBS kat Pekan Kulim ambik buku doa.  Cer tengokbudak neh, slumber je salin baju depan khalayak ramai.  Berkain pelikat lak tu.  Dasar pemalas nak pegi toilet.  Haissshhhhh...

Pape pun enjoy sangat picnic kali ni.  Thankz u olsss, memang bez.  Now planning for da next journey pulak okeh.  Kita pegi Bandung jom kawan-kawan, amacam????  Macam banyak duet....

Ok la, tata..

No comments:

Post a Comment