Monday, August 15, 2011

::Buka puasa ujung minggu::

SABTU
Hari sabtu lepas keluar berbuka dgn my dearest frenz nurul, rafi, faz, paklah n my luvly fiance...Berbuka kat Dataran Ikan Bakar jee...Malam tu nurul awal2 dah booked meja kt situ, kang lambat2 kang penuh pulak.  Nurul order nasik putih, siakap 3 rasa, kailan goreng ikan masin, kangkung goreng belacan, telur dadar, sotong goreng tepung n tomyam unt 6 org makan wif jus tembikai 2 jug n 1 jug ais kosong. Tapi kt situ x serve tomyam ler plak, so ganti la dgn sup daging.  Sampai awal la jugak kul 6 lebih, bole ler rilek2 bergosip dulu. Unt pengetahuan, dorg berempat ni da getting married ya. Faz n Paklah, Nurul n Rafi. Nurul n Faz my bestfren time skolah dulu, Alhamdulillah till now when dorg da kawen pun, relationship kami still cam dulu..sayang korang.. and my fiance plak friend wif Paklah since dorg sekolah lg..adeh!
         Ok lah, xmo citer banyak ari nie mood x ok...senggugut...huahuahua..layan jer gambo kenang-kenangan yang sempat di snap ari tu. Tak byk cam selalu, letih posa la katakan. ahak!


 Faz n Nurul yg da xsabor nak berbuka. Lama sgt menunggu makanan nih...Dah nk masuk waktu berbuka pun xsampai2 lagi.  Aper da...


 Ini Rafi n Paklah...ek'ehh, paklah da kurus la..Rafi cam xde mood je ari tu, letih puasa ke pakcik?


Sape nie?? buah ati ai...poyo jer muka tu, ada pape yg xpuas ati ker? Oh yer, sume meja mlm tu full booked ya, tp disebabkan ktorg sampai awal, meja kt belakang tu nampak kosong je la..


 Siakap 3 rasa itu, rasa dia so-so je la.. cam kat tempat laen jgk. Aku makan cket ja, sbb aku x suka bbuka makan nasik..nasi aku pun aku kasi kt my fiance, biar dia gemuk cket, da kurus banyak skrg neh, xadil la..kalu aku kurus xpe...hohoho... jgn marah arr...


 Air asam, aku langsung x sentuh..ada belacan, aku xleh makan. Kena pantang ni, resdung...huk3...


 Kueh mueh yg sempat dibeli oleh nurul kt sebelah dataran ni ha...aki suka kueh kuaci dia, kecik ja, tp sedap! Tq nurul..

Itu je la yg aku sempat snap, xlarat nak bergambo, letih puasa tau...huk3..gambar aku?semestinya la takde, aku skrg ni banyak jerawat, xbleh enterframe...wuaaa...Pape pun, ada cket jer komplen ni ha..makanan ok la, xde la sdp sgt, tp yg xbez tu telur dadar, kangkung goreng n sotong goreng tepung  kami x sampai2 walopun kami da abis makan. cane tu?? tp xpe, mungkin dorg xsempat buatkan kot, kan banyak sgt order..ok, bole dimaafkan..kami kn baek....... :p
           Totally sume sekali RM73.00, kira orait ler tu..our next planning nak bbuka kt restoren nelayan 28hb nanti...yeaaa, kang aku snap pic banyak2...oh jerawatku, cepat2 la ko ilang..kang aku nak enterframe nanti, nak raya lagi...aduhhh....helppppppp!!!!  Pape pun, aku hepi sgt2 dpt bbuka dgn dorg nih, luv u ols...muahhh!!


AHAD

Semalam berbuka kat umah jer...mak n abh g shoping baju raya adik2 then beli siap2 juadah nak berbuka kt bazaar...aku xtau nak taip ape, upload pic je la...


 Air laici, sedapp...minum plak sejuk2, aduhhhh...


 Air mata kucing, xsedap!


 Waaaa.....yg ni mmg terbaek la... cendol ye u olss... sangat2 sedap, cukup rasa, tahniah!!


 Nie kueh mak aku yang punya...xtau plak ape nama dia...


 murtabak peberet aku n adik2...sedappppp...


 Ini lagi laku awal ye, pas baca doa berbuka terus clear...huaaa...roti john kot, xpun oblong...hahahaha...


 Cucur udang cicah kuah kacang...ni pun beli ye..


 Ayam goreng bazar je, bukan kepci..hik3..


bebola ketam adik aku punyerrr....makna kata sumenyer import dari bazar..xde yg masak kt umah.

sekian terima kasih!

No comments:

Post a Comment