Friday, August 12, 2011

::Buka posa di kampung::

Semalam balik umah tok buka posa kat sana...balik keja terus rushing g umah tok kat sp dgn abah n adik2 sebab sebelum tu mak dah balik dulu, sepupu mak meninggal kat kampung. Dah la malas nak pot pet pot pet, saja ja nak serabutkan blog aku neh dangan gambo..huahuahua...sebab lama sgt dah kot x update. Aku kan pemalas! Moh ler layan gambo...


 Sedaapppppp.....nie puding ape ntah, maktam aku yg buat..kalu kat kampung orang panggil agar-agar...nama dia agar-agar bandung cincau merah kot...boleh centu? :p


 Kueh mueh yang diimport khas dari bazaar ramadhan Taman Sejati, SP...hahaha...mak aku g beli dgn maktam..tu peberet aku tu, popia basah dgn samosa...sedap wa cakap luu...yang bulat tu kueh lodeh kot nama dia..aku failed cket bab2 nama kueh ni...makan aku tau la...huk3...


 Cucur udang @ jemput2 udang tok aku yg buat...cicah dgn kuah kacang....urrmmm...like!


 Bubur lambuk nie amik je kat masjid...hahahhaa...aku x makan nih, kalu moi sup makan la....aku kan demand...aiyak!


 Yang nie memang xbleh blah...pasembor tuu..tp cam pelik ja....first time aku tengok pasembur ceni...selalu kalu kat penang laen je rupa dia, ni cam laen plak...tp sedap gak la, dia punya carrot, timun n sengkuang potong nipis2..kalu tebal tekak ai x bole terima....huk3...teruk kan ai?


 Kita teruskan perjalanan menjengah lauk pauk plak...poyo tol ai kn? wut ever lah...ni gulai ayam campur betik tok aku yang masak....sedapppppppppp....


 Sayur peria goreng telur, aku xmakan nie....saja ja nk enterframe..


 Nie kalu makan time sahur memang terbaekk la...laju ja aku makan..pekasam goreng dengan bawang...perghhhhhh!!!!!!


 Pajeri rebung tok aku jugak yg masak....aku suka! gambo x clear pakai henpon murah jerr...


 Sume ni aku yg punya, aku kan tamak...yeaaa...dari kiri kenalkan ribena, diikuti airt tebu dan yang terakhir jus tembikai...sume sedap la...time2 posa, bagi aku air kosong pn sedap... :p


 Sementara tunggu azan, bebudak ni posing2 dulu...aciyap n pikah...umo sama jer dua org nie, beza sebulan...dua2 ketegaq cheq habaq maiii...


 Sempat lagi tu lepak baca paper...


 My young bro, abg chik wit lill syahmi amsyar...notti boy yg sgt2 pandai bcakap...


 My beloved mak n abah..lebiu olls muchhhh....muahhh!


 Mak tam n auni...


Lets makan...pak tam n iwan bedal nasik...cer tengok, siap lapik paper ye u olls..memang tradisional ok...hahahaa...opsss, sori gambo tok x amik, tok aku xsuka enterframe....wuaaa... gambo aku plak mana?takde pun.... jawapannya mmg xde, ai malu nak posing, muka ai byk jerawat sekaranggg....wuaaaaaaa....... menci, menci, menci....

~bubbye~

No comments:

Post a Comment