Monday, November 21, 2011

::Aku hanya insan biasa...

Hidup tak seindah yang disangka.  Kita selalu merancang untuk mendapat yang terbaik dalam hidup.  Nak berjaya, nak pakai keta mewah-mewah, beli rumah besar-besar, bahagiakan mak bapak and adik-adik, bahagiakan orang tersayang. Tapi mampukah kita? 

Mungkin orang lain mampu, tapi aku?  Sejujurnya aku belum mampu memberi yang terbaik untuk semua insan yang aku sayang termasuk diri aku sendiri.  Taruk betul aku ni kan? Memang teruk!!!

Sebagai anak, aku pun macam orang lain jugak. dah tua-tua ni nak la jugak bagi kesenangan pada mak and abah. Nak bahagiakan dorang and adik-adik. Tapi hakikatnya aku belum mampu sampai ke tahap tu.  Ntah bila la kan. Takpe la...belum rezeki agaknya.  Usaha dan terus berdoa untuk capai apa yang diingini.

Untuk bahagiakan diri aku jugak, aku tak mampu. Aku belum capai apa yang aku nak selama ni.  Takpela, orang cakap pelan-pelan kayuh.  Kayuhlah ko selagi mampu. Urmm...

Untuk bahagiakan insan tersayang pulak, memang aku xpernah bagi kebahagiaan padanya.  Aku cuba jadi yang terbaik, tapi setiap apa yang aku buat slalu disalah sangka. Aku pun xtau la apa yang x kena.  Mungkin aku ni memang teruk kot. Bukan kot-kot la, memang sangat teruk pun.  Aku xpenah nak faham perasaan dia, tak penah bersyukur dengan apa yang dia berikan.  Dan yang paling utama, aku xpenah hargai apa yang dia buat dan korbankan pada aku selama ni.  Terima kasih padanya sebab berterus terang yang aku ni sangat teruk.  Padan muka aku. Tula, xsedar diri lagi.  Orang tu dah baik, ko x hargai pesal? tak penah bersyukur. Tunjuk keras kepala, biadap, kurang ajar, belagak, sombong, ego. Semua yang teruk-teruk tu ko la ayu. Takde orang lain dah.  Ko memang sangat teruk!!!!!!

Ntah la, nasib ko la ayu...padan muka!!!

Kepada semuanya, i luv u ols damn much. 

Bye!

2 comments: