Monday, October 3, 2011

::Jenjalan tesco & daftar pemilih..

Hari Sabtu tu pegi Tesco dengan Yatt n Ifa. Ifa nak beli kain, dia nak belajar buat tudung tingkap dengan Yat. Aku saja ja ikut nak survey kain kat nagoya tu. Kot2 ada yang berkenan. Tapi satu pun xda yang mencuri tumpuan aku. Ifa  n Yatt je yang borong.

Then pas kuar nagoya pusing2 jap kat stall2 kat tesco tu. Bole dikatakan sume kami singgah ok. Tapi belinya hareemmmmm....ai dah biasa dengan keadaan ni, tenkiu kawan2ku..hohohoo..Tetiba plak nampak kaunter daftar pemilih. On da spot cemana ntah tetiba tergerak hati aku n Ifa nak g daftar. Padahal sebelum ni aku malas nak daftar, dah Ifa kata jom....aku on ajer.. ai dah cukup umo ok, kena la bertanggungjawab kepada negara...hahahahahahaa...hampeh!

 Ini hanya lakonan semata2.  Dah tua2 baru nak daftar. Tua ke? Ai muda lagi, maceh!!!!


 Sempat lagi tue..


 Kami nak beg tu sebenarnya. Hoi Ifa, apsal kita xdapat beg tu ha??????? marah ni....


 Konon2nya la kan....


 Dengan confidennya saya sebagai rakyat Malaysia...hohohohooo...


 Ok, pas dah settle register sume pusing lagi, masuk kuar kedai, usha harga sana sini, try mana yg patut then kuar. Apa pun xbeli. Bagus, jimat cermat amalan kita. sampai seller sume nyampah.. pedulik!  Ni plak masa kat kedai Mr. DIY buka maen lagi try kan? Pilih bukan main, konon2 nak beli la kan???kononnnn....


 Amboi, terlebih over la pulak..


 Ok x yang ni?? kalu ok pun bukannya u ols nak beli pun kannnnn????


 Bila dah puas buang masa kat situ turun tingkat bawah pulak, singgah jap gerai jeruk Pak Ali. Ifa nak beli buah cinta..cer tengok, banyak sangat kan choicenyerrr...


 Ifa yang blur2 xtau nak pilih apa...yeke?


 Sedap sume ni, kalu bagi free aku ambik je semua...huahuahuahuaaa... :p


Ok, bagi sesaper yang suka makan jeruk meh la singgah sini. tapi xda la banyak sangat. kalu nak lg banyak choice dan murah boleh la singgah kat jeti penang. lagi banyakkkkk ye u ols....ni signboard pak ali. Tu je la..pastu balik...letih la shoping...shoping ke? hareeemmmm...

tata..

No comments:

Post a Comment