Tuesday, May 3, 2011

::cuti-cuti Bukit Merah Laketown::

Hepi weekend days..@ coti hari buruh..aku kalu bab2 cuti ni mmg sgt2 lah bez...xpyh g keje...g jenjalan lg bez...ahakksss...disebabkn lama  x cuti-cuti Malaysia, makanya bila dpt chance ceni apa lg...trus planning g Perth...opsss, Perth kah??hahaha...xda la, pegi dekat je, Bukit Merah je pun..kira ok la tu kn, dari x pegi memana...sblm pegi ni pn byk jugak la halangannyer sblm impian nk g mandi2 di Bukit Merah ni terlaksana...hahahahaaa...(sbb2 x dpt dinyatakan disini unt menjaga hati ehem3...)!!!
          Plan punya plan, finally our planning is going be done!! yeaaa.....sgt seronok hati ini dpt jenjalan dgn nurul n faz dgn husband dorg & especially sgt gumbira sbb incik ksygn aku ikot jgk...hik3...gedik sungguh ya kamu ayu...yg x tahan tu, punya la awal geraknyer...pepagi buta dh gerak dh sbbnya faz & incik suaminya suda tggu di sana...al maklumlah kn...dorg hanimun kt sana...ecececeeee...
        Tp yg lawak tu, bole pulak aku dgn incik zery x bckp spjg jln otw g sana tu...sepatah dia tanya, sepatah aku jwb...apsal ya incik zery kita jd centu??aku tau, misti aku ada buat slh dgn dia tu...sbb tu la dia xnk ckp dgn aku kn?? sedih btol, rasa cm nk nangis ja...sob3...cian dia, maap ya incik zery, i lop u very much!! syg kamu sgt2...hahahahahahahaaaa....(pengakuan berani mati aku!!). Tp bila smpi sana dh ok dah, da xde majuk2 lg dah...yeaaaaa.....celonotnyerr....
        Mmmm....maleh dah nk taip pjg2, nk enterframe gambo pulak...biasa la, sesi menggedikss opkos la adda kalu aku ada kn...suka ati aku la...hohohooooo...moh ler kita lyn...


 Buktinya....hahahahaa...poyo lah kau...mcm la org len x pnh pegi..peduli apa aku kn..aku kn poyo...huk3..ce teka ni tgn sapa??yg berinai2 tu semestinya la tgn pengantin baru...yg x berinai tu???? tangan badak, sekian!

 I like dis pic...sume enterframe, adk nurul je xdpt masuk gambo..dia jd camerawoman jap..bergambo dgn pengantin baru, pengantin lama dan bukan pengantin..hahahahaaa....

 Wif  faz, incik zery n rafie tengah beratur nk masuk waterpark...ktorg amik package waterpark je, save bajet...sorg RM27 je pun..xpyh susah2 nk added any package mcm ecopark ke ape...nk tgk org utan pegi je zoo.... :P

 Da dpt masuk dh..sementara menunggu rafie n nurul dptkn kunci locker n pelampung, kita bergambo dulu..huk3...tp yg lawaknyer makanan xbole bwk masuk ok...aduhh!!

 Gambo curik incik zery n my bro in law..incik husband sistaku, cik faz kita...attention ya kpd u ols berdua, MEROKOK merbahayakan kesihatan...rasa2nya da byk kali inzik zery mengeluarkan statement nk berhenti merokok kot, tp xpe la...wait n see je la...urmmm....

 Kwn sejatiku dunia akhirat, sgt2 lah baik...xbanyak songeh, sempoi je...especially rafie..susah nk cari org sempoi mcm dia kt dunia ni..beruntung ya kamu puan nurul, jgn gaduh2 slalu tau, x elok...kah3...tengah beratur nk amik kunci locker,cian dorg...yg aku senang2 je melepak...teruk btol... ahakksss~

 Time bergumbira ye adik2...celonottttttnyerrr....tp xbez sgt pun...biasa2 je..mgkin time aku bebudak dlu bez kot dtg tempat ceni...tp almaklum lah kan, da tua2 ni, keseronokkan, kegirangan unt bermain2 tu da kurengg kot..tp ttp layannn....

 Ce teka apa motif pic ni?? ak pn heran nih, nk kata fokus ke aku n faz x jugak..senget semacam je..nk fokus rafi pn x...ni misti psl amoiii comei dpn ni la neh...sapakah gerangan org yg snap pic ni ha??hamboihhh....

 K.A.M.I...mereka yg aku syg...xsangka aku akan dpt kegembiraan spt ari ni..syukur alhamdulillah dengan pemberianMu ya Allah..

 Peace ya...mintak maap kepada yg jeles melihat kegumbiraan kami mcm kanak2 ribena..tp ada ka org yg jeles??huahuahua...mcm bebudak, sabo je la...

 OOpppppssss...apakah yg suda terjadi??kapal karam ler pulak...biasa la, angin monsun suda melanda...hohohohooo....

 Sesi gambo bergambo sblm blk..da puas mandi2 suda...xbez, panas, org plak ramai...pkl 1 lebih centu da naek da..perut pn da lapor sesangat da ni..bergambo dlu sblm salin baju...

 Air yg kt blkg tu masin ye adik2...almaklum lah, air laut katakan...nasib baik bukan air ken.... org2 yg melepas time mandi manda tu...yeke x melepas???fikir-fikirkanlah...

 Ok dah, meh kita layan pic pasangan suami isteri yg bahagia pulak...nurul n rafie...sempoi gila dorg neh, aku suka ada kengkawan ceni...sgt tidak berkira...aku doakan kalian berdua cpt2 dikurniakan baby ya, amin....syg kalian berdua...muahhh!!

 Pasangan kedua...fad n paklah...hahahaa...announce mcm peserta mari menari plak..pengantin baru yg tgh menikmati saat2 berbulan madu...eceh...ayat x bleh blah lah kau ayu...wekk!! faz my bezfren aku sejak zmn skolah lg..aku syg dia sesangat, dan aku sgt terasa kehilangan dia when dia jejak je kaki ke alam perkahwinan...sob3...cedihnya...tp ada hikmahnya...hik3...nak tau apa hikmahnya???

Inilah dia...jeng3..hehehe...anugerah Allah yg tidak terhingga yg Allah berikan kt aku selain family ksygn aku...alhamdulillah..mungkin btul jgk apa yg org ckp, setiap apa yg berlaku ada hikmahnya...dan aku hrp kebahagiaan yg aku kecapi hari nie akan berpanjangan smpi ke akhirat...insyaAllah... Syg sama kamu Art Zery...hehe..harap maap gambo terlebih mesra..kesulitan amat dikesali..sekian!!

**wait for da next entry...tatau lg nk story apa...tunggu.......

No comments:

Post a Comment